HISTORY

CITAP, a non-profit organization, is a united force with members from various market segments of the Hospitality Tourism industry. Growing from 10 pioneers to over 300 members in just a short few years does mean something to us at CITAP - a genuine interest with sincere and devoted support in further developing Canada as the preferred destination for Asia Pacific travelers.

HISTORIQUE

L'Association Canadienne du Tourisme Entrant - Asie-Pacifique(CITAP), un organisme sans but lucratif, est un partenariat d'envergure dont les membres proviennent de tous les milieux du l'industrie de l'hospitalité et du tourisme. En peu d'années, CITAP passait de 10 à 200 membres, démontrant l'intérêt sincère de développer le Canada en tant que destination de choix pour les voyageurs d'Asie-Pacifique.

MANDATES

  1. Enhance communications between members and Provincial and Federal levels of government.
  2. Increase and coordinate marketing investment in partnership with transportation companies, hotels, airline companies and relevant tourism partners in order to promote Canada as an international destination as well as a first quality tour destination for buyers from the Asia Pacific region.
  3. Provide members with the first option to invest in Canadian and Asia Pacific cooperative promotions.
  4. Highlight the importance of the Asia Pacific region and its positive economic impact on the Canadian economy,
  5. Establish and strengthen strategic alliances with various levels of government, sellers and buyers (Canadian and Asia Pacific).

MANDATS

  1. Améliorer les communications entre ses membres et les différents paliers de gouvernements provinciaux et fédéraux.
  2. Accroître et coordonner les investissements marketing de partenariat avec les hôtels, les compagnies de transport, les compagnies aériennes et tout autre partenaire touristique afin de faire la promotion du Canada en tant que destination internationale en proposant un choix d'itinéraire haut de gamme pour les acheteurs de la région Asie-Pacifique.
  3. Fournir aus membres l'option d'investir en primeur dans les promotions de coopératioin Canada/Asie-Pacifique.
  4. Souligner l'importance de la région Asie-Pacifique et de son impact économique positif sur l'économie canadienne.
  5. Etablir et renforcer des alliances stratégiques avec les divers niveaux de gouvernement ainsi que les vendeurs et acheteurs (Asie-Pacifique).

CONSTITUTION

Passed at the Special General Meeting on December 7, 2005 (Original Edition: December, 1996)

The constitutional mandate of the Association is: 

  1.  to promote Canada as an international tourism destination in the Asia Pacific region; 
  2.  to promote Canada as a world class tourism destination to travel industry partners in the Asia Pacificregion;  
  3.  to engage in a leadership role in tourism advocacy issues in relation to Asia Pacific; and, 
  4.  to encourage a unified scheme of categorization/rating for receptive tour operators.

CHARTE

Passé à l'Assemblée générale extraordinaire le 7 décembre 2005 (Éditioin originale : décember 1996)

Le mandat constitutionnel de l'association est:

  1. Promouvoir le Canada en tant que destination touristique internationale dans la région Asie-Pacifique.
  2. Promouvoir le Canada en tant que destination mondiale haut de gamme dans la région Asie-Pacifique;
  3. Assumer un rôle de direction (leadership) dans la défense des intérêts touristiques concernant la région Asie-Pacifique; et
  4. Encourager un programme unique d'évaluation et de catalogage pour les organisateurs de voyages réceptifs.

 

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Approved by the membership at the Special General Meeting at the city of Jasper, Alberta on April 10, 2015.